Šta je affiliate marketing i kako početi da zarađujete sa njim?

Šta je affiliate marketing i kako početi da zarađujete sa njim?


Affiliate marketing je nekonvencionalna marketinška taktika koja može generisati online prihod za vas. Zamislite da promenite posao: napravite web stranicu, dodate joj oglas i zarađujete bilo kada i bilo gde – čak i kada spavate? Zvuči dobro? U tome možete uspeti ako postanete affiliate publisher i počnete da koristite affiliate marketing. U ovom članku možete da saznate šta je affiliate marketing i kako početi da zarađujete sa njim.

 

Šta je affiliate marketing?

Affiliate marketing je proces u kojem affiliate publisher (kreator sadržaja na mreži, bloger – izdavač) zarađuje proviziju za posredovanje prodaje proizvoda drugog lica ili kompanije (affiliate oglašivač, trgovac). Bićete plaćeni samo svaki put kada izvršite prodaju, baš kao i provizioni prodajni predstavnik.


Publisher (izdavač) jednostavno pronađe proizvod koji mu se sviđa, promoviše taj proizvod i ostvaruje deo profita od svake prodaje koju ostvari. Prodaja se prati preko posebnih provizionih veza sa web stranice izdavača (poslovnog partnera) do web-shopa trgovca. Ako imate web stranicu ili društvenu mrežu i želite da počnete zarađivati na njoj, affiliate marketing je odlična prilika za vas.

Affiliate marketing je model oglašavanja u kojem kompanija daje poslovnim partnerima nadoknadu za posao kreiran na osnovu marketinške taktike affiliate partnera.

Osnovni pojmovi affiliate marketinga

  • Trgovac – preduzeće/kompanija koja želi povećati prodaju. To može biti web-shop, davalac zajmova ili druge usluge na internetu (npr. 4home.sk). 
  • Kampanja – Trgovac ima svoju affiliate kampanju, u kojoj se nalaze podaci o oglašivaču, visini provizije, kao i drugim uslovima za promociju (npr. kampanja 4home.sk). 
  • Izdavač (publisher) – lice ili kompanija koja želi zaraditi novac na Internetu promocijom drugih kompanija/usluga, poslovni partner trgovca. To može biti bloger, vlasnik web stranice ili influenser koji ima svoju stranicu na društvenim medijima. 
  • Affiliate link (URL partnera) – jedinstveni URL koji izdavač dobija u kampanji i postaje poslovni partner. Koristeći ovu vezu, izdavač dovodi promet na web stranicu trgovca i zarađuje provizije. To je jedinstvena „adresa“ preko koje, kada posetilac klikne, web-shop i Dognet znaju da posetilac dolazi od određenog izdavača i može mu se pripisati provizija. 
  • Affiliate mreža – affiliate mreža okuplja nekoliko različitih kampanja u jednom sistemu. To je veza između affiliate izdavača i trgovca. Mi, Dognet, smo affiliate mreža. Kod nas ćete pronaći stotine raznih kampanja.
  • Kolačići – kolačići su podaci koji identifikuju posetioca web stranice i izdavača koji ih je tamo doveo. To je privremena datoteka koja se čuva u pretraživaču posetioca. Tako možemo dodeliti proviziju poslovnom partneru – izdavaču. Kolačići takođe obezbeđuju da izdavač primi proviziju, čak i ako se posetilac vrati na web stranicu tek nakon nekoliko dana.


Kako funkcioniše affiliate marketing?

Affiliate marketing promoviše proizvode drugih ljudi u zamenu za malu proviziju za svaku prodaju. Princip provizije funkcionisao je stotinama godina i samo je prenesen u online okruženje. S obzirom na to da izdavač prima nagradu samo za obavljenu kupovinu, to je win-win situacija. Web-shop plaća samo onu reklamu koja mu je donela profit, izdavač dobija nagradu.  

Da li posetilac mora odmah da kupi? Kako web-shop saznaje da ste kupca doveli vi? Kolačići su odgovor na oba pitanja. Kada dovedete posetioca u trgovinu, zahvaljujući kolačićima koji se standardno čuvaju 30 dana, web-shop može da utvrdi da ste posetioca doveli putem svoje provizione veze. Posetilac na stranici ne mora odmah da kupi. Dovoljno je da prvi put klikne na vaš provizioni link i onda, ako se vrati u web-shop čak i nakon nedelju dana, dobijate nagradu – proviziju.

Vreme čuvanja kolačića je standardno 30 dana. Ovo vreme može biti duže ili kraće – u zavisnosti od konkretne kampanje. Na primer, Bistro kampanja traje samo 1 dan. Međutim, obično je to 30 dana.


Jednostavan princip affiliate marketinga

  1. Izdavač (publisher, vlasnik web stranice / stranice za društvene mreže) registruje se u affiliate mreži (registracija i korišćenje Dognet mreže su besplatni). 
  2. Iz administracije bira elemente oglašavanja koji sadrže njegov identifikator (identifikatori se dodeljuju automatski). 
  3. Postavlja (smešta) reklamne elemente na svoju stranicu po svom nahođenju (baneri, linkovi, proizvodi,…). 
  4. Takođe može generisati alternativne izvore prihoda u obliku biltena i slično.
  5. Čim korisnik klikne sa banera ili drugog elementa na web stranicu trgovca (na primer web-shop) i preduzme radnju (npr. kupovinu robe), na osnovu toga sa koje veze je kupac došao odmah se izdavaču evidentira i pripisuje provizija.


4 strane uključene u affiliate marketing

Uspeh affiliate marketinga zavisi od odnosa četiri uključene strane.

  1. Affiliate trgovac
  2. Affiliate izdavač
  3. Potrošač
  4. Affiliate partnerska mreža


1. Affiliate trgovac (npr. web-shop)

Prodavac, web-shop, kreator proizvoda, oglašivač. Proizvod može da bude fizički predmet, na primer kućni proizvodi, ili usluga, kao što je osnivanje poslovanja preko interneta. Trgovac pokreće affiliate kampanju za svoj proizvod. Većina web-shopova to radi putem affiliate partnerske mreže, ali mogu imati i svoje rešenje.

Primeri affiliate kampanja iz mreže Dognet

Primeri affiliate kampanja iz mreže Dognet

 

2. Affiliate izdavač (npr. blog)

Izdavač dolazi u igru kada je web-shop pokrenuo mrežnu kampanju. Tamo pronalazi provizione veze koje koristi za promociju proizvoda trgovca i preko kojih mreža može da prati kako je upravo on posredovao u kupovini na web-shopu trgovca.  

Affiliate izdavač promoviše proizvod na svojoj web stranici ili društvenim medijima kako bi ubedio potrošače da je proizvod dobar za njih i kako bi ih uverio da kupe proizvod.


3. Potrošač

Vrlo važan deo celokupnog marketinga je potrošač koji kupuje u web-shopu trgovca i kojeg je izdavač u kupovinu ubedio. Ništa ne bi bilo moguće bez potrošača. Bilo da potrošači to znaju ili ne, oni (i njihove kupovine) su pokretačka snaga affiliate marketinga.

Kada potrošači kupuju proizvod, prodavac (oglašivač) i izdavač dele zaradu. Potrošač neće platiti višu cenu za proizvod jer je trošak partnerske mreže već uključen u maloprodajnu cenu.


4. Affiliate partnerska mreža (Dognet)

Sama affiliate partnerska mreža jednako je važan deo ove jednačine. Iako neke velike e-trgovine imaju svoj sopstveni partnerski sistem, za većinu web-shopova affiliate mreža je savršeno rešenje. Upravo affiliate partnerska mreža je veza između trgovca i izdavača. Za izdavače, mreža je baza podataka o kampanjama koje mogu koristiti na svojim web stranicama. Naprotiv, za web-shopove mreža je baza podataka o izdavačima koji će promovisati njihove proizvode. Dognet.sk je jedna od slovačkih affiliate mreža.


Prednosti i nedostaci affiliate marketinga za izdavače

Affiliate marketing se uglavnom sastoji od strpljenja, truda da naučite nove stvari i stalnog rada. Ako neki kažu da je to lak novac, nemojte da verujete. Početak je prilično izazovan i potrebno je mnogo vremena da dobijete svoju prvu proviziju. Međutim, isplati se da radite i izdržite. Kasnije vam to može postati sporedni ili čak glavni prihod. 

Najveća prednost affiliate marketinga je što u početku ne zahteva skoro nikakve troškove. Ako želite da pišete, možete da to učinite na besplatnim sajtovima za blogovanje, da besplatno kreirate profil na društvenim mrežama ili da potrošite nekoliko eura i kreirate web stranicu na sopstvenom domenu (preporučujemo!). Rad na vašem projektu je često fleksibilan i možete da radite kad god i koliko god želite. To vas ne ograničava u vašem glavnom poslu. 

Ostale prednosti su što ovde ne radite da biste kreirali proizvod, već samo da biste ga prodali. Osim toga, na internetu postoje milijarde ljudi, tako da svaka web stranica ili profil na društvenim mrežama može da pronađe svoju publiku.

Glavni nedostatak je što je za postizanje rezultata potrebno vreme. Kao izdavač plaćeni ste samo ako posredujete u kupovini. Da bi se to dogodilo, potrebna vam je publika i potrebno je neko vreme da se ona izgradi. Zato možete da radite bez plate i nekoliko meseci. Međutim, vaš trud će se definitivno isplatiti.

 

Kako početi da zarađujete kroz affiliate marketing?

Početak rada sa affiliate marketingom je jednostavan i zaista to može svako. Ako ste dovoljno spretni, vaš projekat se može pretvoriti u posao sa punim radnim vremenom.


Korak 1: Kreirajte web stranicu ili društvenu mrežu

Ako želite da zaradite novac putem affiliate marketinga, potreban vam je online prostor gde možete da promovišete proizvode trgovca. Odaberite temu koja vas zanima i kojom se bavite. Proverite ponudu kampanja affiliate mreže. Ako za vašu temu ima dovoljno proizvoda za promociju, kreirajte web stranicu ili profil na društvenim mrežama sa ovom temom i redovno dodajte sadržaj kako biste pridobili publiku.


Korak 2: Prijavite se za affiliate partnersku mrežu

Da biste dobili pristup kampanjama, morate se prijaviti za affiliate mrežu. U Slovačkoj postoji nekoliko partnerskih mreža, a možete, naravno, koristiti i strane affiliate programe.  

Probajte na primer:


Registracija u affiliate mrežu Dognet

Za registraciju u Dognet affiliate mrežu, dovoljno je da se popuni obrazac koji ćete pronaći na početnoj stranici Dognet.rs. Registracija je brza i besplatna.

Možete se registrovati na mreži čak i ako nemate trgovinu – samo odaberite opciju obrasca za fizička lica. Prilikom registracije potrebno je uneti jednu web stranicu (ili Facebook stranicu, YouTube kanal ili Instagram profil) na kojoj želite koristiti affiliate kampanje. Ako nemate web stranicu ili je samo kreirate, ne brinite. Samo to napišite i vaša registracija će svejedno biti odobrena.


Korak 3: Koristite provizione veze i zarađujte novac

Sada imate pristup linkovima za affiliate provizije. Samo se prijavite na Dognet administraciju https://login.dognet.sk/affiliates/panel.php  

Koristite ih i redovno objavljujte sadržaj, uključujući u njega affiliate link. Možete dodati linkove na primer u svoje članke, objave na Facebooku, Instagram priče ili u infobox ispod YouTube videa. Ne zaboravite da redovno proveravate i ažurirate svoje veze – vaša kampanja može postati neaktivna – nemojte da koristite bespotrebno nefunkcionalne affiliate veze, radije ih zamenite novom kampanjom.


Kada izdavač dobija proviziju?

  1. Za posredovanje u prodaji

Izdavač dobija nagradu najčešće za posredovanje u prodaji u web-shopu. Ako neko klikne na provizioni link i izvrši kupovinu, izdavač dobija procenat od vrednosti kupovine. Provizija može biti i fiksni iznos, na primer ako potrošač koristi uslugu trgovca. Nagrade se razlikuju od kampanje do kampanje.

  1. Za obavljene radnje

Drugi način nagrađivanja je na osnovu konverzije od strane potencijalnih klijenata. Izdavač mora uveriti potrošača da poseti web stranicu trgovca i obavi traženu radnju – bilo da je to popunjavanje obrasca za kontakt, prijava za probnu verziju proizvoda, prijava na bilten, itd.



Najčešće vrste affiliate izdavača

1. Influenseri

Influenser je pojedinac koji ima moć da utiče na odluke o kupovini kod velikog dela populacije i ovaj uticaj se može koristiti takođe za affiliate marketing. Influenserske marketinške kampanje posebno su popularne na Instagramu, gde se brendovi povezuju sa influenserima koji se doživljavaju kao stručnjaci ili autoriteti u svojim specifičnim oblastima. 

2. Blogeri, stranice sa recenzijama i vlasnici časopisa

Zahvaljujući sposobnosti da pišu prirodne i dobre SEO članke, blogeri se ističu u rezultatima organske pretrage i to je njihova jača strana. Na primer, bloger testira proizvod ili uslugu i napiše sveobuhvatnu recenziju koja uključuje proizvode na zanimljiv način – i pomaže da se ostvare konverzije. 

3. Mikrosajtovi fokusirani na određenu kampanju

Mikrosajtovi se razlikuju po tome što nude ciljaniji i relevantniji sadržaj specifičnoj publici. To dovodi do povećanih konverzija kroz njihov jednostavan i direktan poziv na akciju – sa vezom za proviziju.

4. Bilten

Marketing putem e-pošte je uvek održiv izvor prihoda od affiliate marketinga. Šaljite svojoj publici e-mail biltene koji uključuju provizione linkove do proizvoda, zarađujući proviziju nakon što potrošač kupi proizvod.

5. Web stranice velikih medija

Ove stranice su dizajnirane da konstantno generišu ogromnu količinu prometa i fokusiraju se na stvaranje publike od stotina hiljada ljudi. Ove web stranice promovišu proizvode širokoj publici putem banera i kontekstualnih partnerskih linkova.

6. Katalozi proizvoda

Web stranice koje grupišu proizvode iz jedne kategorije, ali iz različitih web-shopova, takođe su popularan oblik. Na primer, katalozi nameštaja, odeće, dečjih igračaka i slično. 

Ne morate imati komplikovan projekat ili biti veliki influenser da biste se uključili u affiliate marketing. Sve šta vam treba je blog na kojem ćete na primer: 

  • predstaviti karakteristike promovisanog proizvoda
  • prikazati različite upotrebe promovisanog proizvoda
  • govoriti o prednostima i nedostacima promovisanog proizvoda
  • pričati o svom iskustvu sa proizvodom
  • pomagati svojim savetima da se proizvod bolje iskoristi 
  • uporediti različite promovisane proizvode
  • kreirati liste sličnih proizvoda i usluga

… i sve to koristeći provizione linkove.

 

Kako koristiti provizioni link u affiliate kampanji?

Kampanja može imati više oblika, a onaj konačni je na vama. Najbolji način da promovišete affiliate kampanju putem web stranice je preporučiti proizvod/kategoriju trgovca. Pronaći problem koji posetioci rešavaju i ponuditi izlaz u obliku proizvoda sa provizionim linkom. Vrlo je verovatno da će vaši čitaoci kliknuti i izvršiti kupovinu.

1. Možete ga staviti u tekst

Odlična strategija je otvoriti temu i direktno preporučiti rešenje. Tako što, na primer, napišete članak o tome koji jastuci da se odaberu za domaćinstvo. Odaberete nekoliko svojih saveta i preporučite trgovca čitaocu. Ne samo da ćete doneti zanimljiv sadržaj, već možete pridobiti i čitaoce sa Google-a koji traže vašu temu i spremni su za kupovinu. 

Najbolje funkcionišu razni vodiči, recenzije, preporuke, upoređenja proizvoda ili „10 saveta“ Odaberite unapred svoje kampanje i tome prilagodite formu članka.

Izvor: https://www.nytimes.com/wirecutter/


Naši saveti o tome kako se koriste affiliate linkovi u tekstu:

  • Navedite proizvode u svom najčitanijem postu.
  • Kreirajte članak o proizvodu.
  • Napravite takmičenje za proizvod na koji se povezujete putem affiliate linka.
  • Napišite članak sa upoređenjem.
  • Kada proizvod ima inovacije, kreirajte ažurni post.
  • Napravite objavu alternativnih proizvoda (npr. alternative luksuzne šminke).
  • Napišite post „zašto sam prešao sa X na Y“.
  • Kreirajte stranicu sa linkovima (npr. moje omiljene knjige).
  • Napravite članak i ponudite ljudima kupon za popust.


2. Možete ga upakovati u CTA dugme

Call To Action (poziv na akciju) je element (npr. dugme) koji poziva posetioce da preduzmu radnju koju želite. Na primer: Kupite ovu knjigu. Ili: pišite mi.

Izvor: https://www.nytimes.com/wirecutter/

3. Možete ga staviti u dugme

Na vama je u kojem obliku će dugme biti, ne mora da bude poziv na akciju, može biti obično dugme sa nazivom proizvoda i web-shopa. Link u dugmetu bi trebao biti link sa provizijom.

Izvor: https://www.nytimes.com/wirecutter/

4. Možete ga dodati na sliku

Affiliate link takođe može dolaziti sa slike na webu. Međutim, pokušajte da odaberete vezu koja ima veze. Na primer, sa slike štapa za pecanje neka ide link na proizvod štapa koji je na slici.

5. Možete ga staviti u baner

Veliki broj reklamnih banera ćete pronaći direktno u administraciji affiliate mreže. Možete da ih dodate na svoju web lokaciju i da ih povežete sa affiliate linkom.


6. Možete ga podeliti na društvenim mrežama

Podelite proizvod sa partnerskim linkom putem društvenih mreža. Bilo kao link ili dodati sliku i klik – na primer kroz skraćivač poput bit.ly. (Linkovi za proviziju su veoma dugački). Pazite da ne delujete kao spameri. Trenutno je moguće da se dodaju affiliate linkovi i pričama na instagramu. Tu ne morate da ih skraćujete.

 

Primer affiliate na Facebooku:


Zabranjene prakse u affiliate marketingu

  1. Veštačko popunjavanje formulara ili narudžbi
  2. Distribuiranje SPAM ili izvođenje drugih aktivnosti koje bi se mogle shvatiti kao SPAM
  3. Uznemiravanje na forumima i u komentarima
  4. Korišćenje brend kampanje u PPC oglasima
  5. Preusmeravanje čitavih domena putem affiliate linka

Najbolji formati članaka za affiliate marketing

Ako ste odlučili da kreirate online časopis, postoji 5 osnovnih oblika članaka koji u affiliate marketingu odlično rade i dobro se prodaju. Probajte ih.


1. Recenzija-ocena-kritika proizvoda/usluge

Recenzije proizvoda ili usluga spadaju među najpopularnije formate. Ljudi pre kupovine često traže osvrte i iskustva drugih. Vrlo je verovatno da će kliknuti na vezu u vašem pregledu i kupiti. 

Ako postoji proizvod ili usluga za koju mislite da bi bila korisna vašim čitaocima, napišite svoje iskustvo. Navedite sve prednosti i nedostatke proizvoda i izgradite poverenje kod čitalaca. Čitaoci će sigurno ceniti opsežne preglede, gde ćete navesti i negativne strane proizvoda i pomoći im da zaista donesu odluku o kupovini. Prednost je ako imate svoje fotografije ili video o proizvodu.


2. Upoređenje proizvoda

Osim pregleda pojedinih proizvoda, ljudi vole i komparatore. Takođe u ovom slučaju, čitaoci vašeg članka kupiće vrlo verovatno od vas – oni koji su zainteresovani za čitanje uporednog pregleda obično su spremni za kupovinu, ali nisu sigurni koji proizvod odabrati. Kreiranje članka koji će ih podstaći da kupe neki od proizvoda daje vam veliku šansu da zaradite proviziju.

Upoređenje madraca može izgledati ovako:

Izvor: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 

3. Lista proizvoda, alata ili usluga

Svaka privredna grana ima neku vrstu alata ili usluga. Napravite listu i redovno je ažurirajte. Na primer: Lista web-shopova sa prirodnom kozmetikom ili Lista knjiga o Drugom svetskom ratu. Kada kreirate liste, ponovo pratite analizu ključnih reči i napravite liste onoga šta ljudi zaista traže.


4. Rangiranje proizvoda/usluga

Ljudi vole top liste. Ocenite nekoliko proizvoda ili usluga i rangirajte najbolje.


5. Tutorijali

Članci sa uputstvima uvek su popularni i dobro funkcionišu za promovisanje affiliate proizvoda. Takvi vodiči nisu samo korisni, već i pomažu da poboljšate rangiranje na pretraživačima. Članci sa uputstvima „kako“ uvek dobro rade na pretraživačima.

Na primer, ako je vaš proizvod tehnički, potrebna su uputstva pre nego što se može koristiti. Zato možete da napišete kako da se pravilno koristi. Ili možete da dodate recept i uputite na pribor koji se tokom pripreme koristi. Postoji mnogo mogućnosti.

Saveti koji će vam pomoći da postanete uspešan affiliate marketer

Uspeh vašeg projekta zavisi od odabira prave strategije. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da postanete uspešan izdavač i zaradite novac.


1. Postanite stručnjak

Postanite stručnjak u jednoj oblasti umesto da promovišete veliki broj proizvoda – moći ćete da promovišete konkretne proizvode i moći ćete ciljati publiku koja će biti zainteresovana za proizvode i najverovatnije kupi proizvod.


2. Gradite na ličnom iskustvu

Ako možete, promovišite proizvode u koje verujete i možete doneti ljudima lično iskustvo. Tako će se vaši postovi doživljavati kao uverljivi i čitaoci će imati veću želju da prokliknu do e-trgovine trgovca. Lični pristup je jača strana malih blogera koja odlično funkcioniše.

Izgradnja poverenja kod vaše publike je najvažnija u affiliate marketingu, a najbrži način da izgubite poverenje je da preporučite proizvode koje niste koristili ili koji nisu prikladni za vašu publiku.


3. Koristite više kampanja

Uključite u svoj sadržaj veze na više proizvoda ili usluga. Ovo će povećati verovatnoću da ljudi kliknu na jednu od njih. Odaberite više kampanja u svom području i promovišite široku paletu proizvoda.


4. Nastavite sa testiranjem

Isprobajte različite formate, različite naslove, različite oblike CTA. Neprestano testirajte stvari i tražite ono što će vam najbolje funkcionisati. Uporedite rezultate i upotrebite ove podatke da precizirate svoju strategiju.


5. Fokusirajte se na SEO

SEO je i dalje važan i ako vam je dobar, dobićete besplatne posete sa pretraživača. Članci koji se bave nekim problemom i daju odgovor u obliku proizvoda odličan su format za affiliate. Od pretraživača dobijate na vašu web stranicu relevantnu posećenost od ljudi koje zanima sadržaj vašeg članka – a ako rešite njihov problem, najverovatnije ćete zaraditi proviziju.

Imate web-shop? Isprobajte affiliate marketing kao jedan od načina online oglašavanja – postanite trgovac oglašivač

Affiliate marketing nudi web-shopovima priliku da povećaju svoju prodaju. Zanimljiv je oblik oglašavanja, jer trgovac (web-shop) plaća partnerskoj mreži oglašavanje tek nakon prodaje. Dakle, ne plaća „samo klikove“, kao što je to slučaj sa drugim oglasnim sistemima. Povrat ulaganja je vrlo visok u slučaju affiliate marketinga.

Upravljanje affiliate marketingom zahteva vreme i softver

Ako želite affiliate za svoju e-trgovinu, možete kreirati sopstveni affiliate program ili kupiti tzv. kutija rešenje. Najlakši način je da se uključite kao trgovac u affiliate mrežu koja već ima spremno tehničko rešenje. Osim toga, pruža vam oslonac, tehničku podršku i oslobađa vas od komunikacije sa izdavačima.

Prednosti affiliate marketinga za web-shopove

Glavna prednost je u tome što trgovac plaća samo stvarnu prodaju ostvarenu preko affiliate-a, vi plaćate samo za kvalitetan promet, a ne za oglase na stranicama koji zapravo ne donose profit. Neke pridružene mreže zahtevaju paušalnu mesečnu naknadu, mi u Dognet partnerskoj mreži naplaćujemo samo naknadu od posredovane prodaje. Proviziju ćete odobriti samo ako kupovina teče glatko i kupac vam ne vrati robu.

Sve je vrlo merljivo, tako da možete biti sigurni da plaćate samo za stvarne rezultate. Zahvaljujući spretnim izdavačima, na vašu web stranicu će doći novi promet. Budući da se izdavači često bave web lokacijama sa vrlo dobrim SEO sadržajem, promet koji vam šalju često je ciljan i verovatno će vam poslati novog kupca. 

 

Loša strana je da ako je vaš web-shop vrlo mali ili ima nedostatke u dizajnu, affiliate marketing ne može da vam garantuje povećanje prodaje. Odluka o kupovini je na kraju na posetiocu vaše stranice. Zato je dobro poboljšati UX dizajn i raditi na celokupnom marketingu vašeg brenda.

Osim prodaje, affiliate marketing može da poveća i kredibilitet vašeg brenda. Izdavači su razni časopisi, blogovi i influenseri koji će početi da stvaraju pozitivan sadržaj o vašem brendu (jer žele posredovati u prodaji). Ovo će povećati svest o vašem brendu i dopreti do veće publike.

Da li je affiliate marketing prikladan za vaš web-shop?

Na uspešno pokretanje affiliate programa vašeg web-shopa utiče nekoliko faktora. Pre nego započnete affiliate partnerski program, trebali biste sebi postaviti nekoliko pitanja:

  • Možete sami upravljati programom ili ćete kontaktirati affilitate mrežu?
  • Imate mrežu blogera koje možete kontaktirati ili ćete koristiti bazu podataka affiliate mreže?
  • Imate strategiju provizija koja odgovara vašem budžetu?
  • Imate li spremnu dokumentaciju (PR članke, banere)?
  • Kakva je vaša publika, može im se dopasti kreiranje online sadržaja?

Dognet affiliate stručnjaci će vam rado pomoći da odgovorite na ova pitanja. Popunite formular za prijavu trgovca i mi ćemo vas kontaktirati.

Svaki web-shop dolazi u stanje u kojem se više ne isplati trošiti na PPC, RTB ili pritiskati na Facebook. Ovo je pravo vreme da posegnete za affiliate marketingom, koji otvara nove mogućnosti. Učlanjivanjem u affiliate mrežu, dobićete pristup hiljadama novih medija do kojih inače ne biste mogli doći (ili veoma teško).


Koliko mesečno plaća web-shop za affiliate?

Trebali biste biti svesni da mesečni iznos koji plaćate za svoju affiliate kampanju takođe može varirati. Na to utiče broj izdavača uključenih u program, ponašanje ljudi u kupovini tokom sezone, a time i konačan broj posredovanih prodaja. Tokom božićne sezone web-shopovi obično imaju veću prodaju, pa će logično porasti i broj posredovanih konverzija, a vi ćete platiti više nego, na primer, tokom leta kada e-trgovine opadaju.


Isprobajte affiliate marketing u mreži Dognet

Kroz affiliate kampanje povećali smo promet naših 831 trgovca čak za 30 %. Do danas smo obezbedili 3 066 981 konverzija sa ukupnim prometom većim od 196,204,211 €. Preko mreže ćete doći do hiljada časopisa, blogova, kataloga i influensera. I sve to na bazi provizije – bez plaćanja klikova ili prikaza.


Zaključak

Affiliate marketing je odličan način da unovčite svoj sadržaj i ostvarite online prihod.

Kako se vremena menjaju, affiliate marketing se razvija. Baneri na web stranicama i bilteni su nekada bili glavni način deljenja affiliate linkova. Danas društvene mreže rastu u popularnosti, a članci i dalje drže svoje mesto. 

 

Koju god metodu odabrali, pobrinite se da proizvodi koje preporučujete budu relevantni za vašu publiku i izbegavajte sve sumnjive prakse. Affiliate marketing je odličan način za povećanje prodaje u web-shopu. Oglašivačima pruža visok povrat ulaganja. Ne plaća se za nepotrebne klikove, samo za ostvarenu prodaju.

Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Više članaka koji bi Vas mogli zanimati

Koje su kampanje dostupne u našoj mreži?