Kada i kako affiliate izdavači počinju sa affiliate marketingom?

Kada i kako affiliate izdavači počinju sa affiliate marketingom?


Da bismo bolje razumeli prve ideje izdavača početnika o affiliate marketingu,
sproveli smo putem upitnika anketu među partnerima uključenim u mrežu Dognet i pitali kako oni vide svoje početke sa affiliate marketingom.

U anketi su učestvovali partneri početnici, kao i partneri koji se već dugi niz godina bave affiliate marketingom, i prisetili su se kakvi su bili počeci za njih. Ukupno je u anketi učestvovalo 128 izdavača. A sada vam rezultate ove ankete u donosimo u ultimativnom članku, u kojem ćete pronaći ne samo mnogo motivacije, već i korisne savete.

 

Uvodni osnovni podaci

Na početku nas je zanimalo nekoliko osnovnih, statističkih podataka. Našli smo da više od 84 % ispitanih partnera su muškarci.

Odnos muškaraca i žena uključenih u istraživanje

 

Većina izdavača je pokrenula svoje prve affiliate projekte između 26 i 35 godina starosti. Ali bilo je i onih koji su krenuli vrlo rano – još u osnovnoj školi, pa čak i onih koji su krenuli u zrelijim godinama, nakon 50. rođendana.

U kojoj starosti su izdavači počeli?

 

Većina izdavača koji su učestvovali u ovoj anketi imaju svoje projekte na slovačkom jeziku – do 62 %. Otprilike trećina ispitanika većinu svojih projekata ima na češkom, 2 % ima iste na češkom i slovačkom, a 3 % ispitanika ima svoje projekte uglavnom na engleskom.

U kojem jeziku je većina projekata?

 

Koliko vremena je trebalo dok affiliate projekat počne da zarađuje?

A sada dolazimo do zanimljivijih informacija, koje će biti za izdavače početnike zasigurno važne. Jedna takva informacija je, koliko je u proseku potrebno da affiliate projekat počne zarađivati prvi novac.

Kada je projekat počeo zarađivati?

 

Među izdavačima bilo je i nekoliko početnika čije web stranice još ne rade – 9% ispitanih.

Najveću grupu činili su izdavači, čije stranice su počele da zarađuju u prva tri meseca od lansiranja – do 34 %. Druga najveća grupa su izdavači, čiji projekti su počeli da zarađuju u roku od pola godine – 23 %, a odmah iza njih, 21 %, su oni koji su počeli da zarađuju tokom prve godine.

Samo 13 % izdavača trebalo je više od godinu dana da počnu zarađivati na svom projektu.

Više od polovine ispitanih izdavača je počelo zarađivati novac od njihove affiliate stranice tokom prve pola godine. Odlična informacija za sve koji se brinu hoće li potrajati godinama. Samo minimalan broj izdavača nije uspeo da počne zarađivati na svojoj web stranici najkasnije u roku od godinu dana.

 

Da li je affiliate marketing glavni izvor prihoda?

Zanimalo nas je i da li affiliate marketing može zarađivati za život kao jedini, glavni izvor prihoda. Našli smo da za samo 20 % izdavača je affiliate marketing glavni izvor prihoda. Za 80 % izdavača to je pre dodatni izvor prihoda, a bave se i drugim aktivnostima.

Da li je affiliate marketing glavni izvor vaših prihoda?

 

Imate li druge ekvivalentne aktivnosti osim affiliate marketinga?

Drugo logično pitanje je, dakle, koje druge aktivnosti obavljaju pored kreiranja i brige o affiliate stranicama (pošto većina izdavača osim affiliate marketinga ima i druge ekvivalentne aktivnosti). Pitali smo ih koje su to, uz mogućnost da kliknu na više opcija.

Imate li druge ekvivalentne delatnosti?

 

Najvećim delom, do 78 %, to je posao, odnosno poslovanje u drugoj oblasti. Osim toga, ponavljani su odgovori tipa škola ili roditeljstvo. 12 % ispitanika se ne bavi bilo kojom drugom profitabilnom delatnošću osim affiliate marketingom.

Osim kreiranja i održavanja partnerskih stranica, većina izdavača se bavi i drugim aktivnostima. Iako se najčešće radi o biznisu ili poslu, affiliate marketing može biti odličan izvor dodatne zarade čak i za studente ili roditelje na roditeljskom odsustvu. Na primer, pored roditeljstva, možete da iskoristite svoje iskustvo i promovišete kampanje usmerene na dečji asortiman.

 

Na web stranici Dognet u odeljku Kampanje, uvek ćete pronaći ažurnu listu web-shopova dostupnih za korišćenje. Možete ih jednostavno filtrirati prema onome šta vas zanima. U ovom slučaju to mogu biti, na primer, e-trgovine koje nude dečji asortiman.

 

Šta je bila glavna motivacija za početak?

Zanimljivo je bilo i pitanje šta je motivisalo izdavače da započnu affiliate marketing.

Šta je bila glavna motivacija za početak?

 

Među apsolutno najčešćim odgovorima koji se ponavljaju bio je izvor prihoda. Do 42 % ispitanika je odgovorilo na ovaj način. Strast prema temi ili aktivnost u slobodno vreme takođe je odlična motivacija za početak. To je bila glavna motivacija do 18 % ispitanika u oba slučaja.

12 % je reklo da ih ništa ne košta ako pokušaju i krenuli su. 10 % je imalo druge razloge. Najčešće je to bila diverzifikacija prihoda, zarada pored roditeljskog odsustva ili sloboda, ali i želja za učenjem i isprobavanjem nečeg novog.

 

Koje brige su vas sprečavale da počnete?

Takođe su nas zanimali najčešći problemi koji su sprečavali potencijalne izdavače da se upuste u kreiranje affiliate stranica i promociju kampanja. Ponovo su imali priliku da kliknu na više odgovora koji su opisivali njihovu zabrinutost. Najčešće su izdavači odabrali opciju da je najveća briga koja ih je sprečila da počnu nedovoljno iskustva. Pa, ako ne počnete, nećete steći iskustvo. Zato preporučujemo da ovaj strah odbacite i jednostavno se upustite u posao.

Koje su vas brige sprečavale da počnete?

 

Druge najbrojnije brige bile su ulaganje vremena i finansijska ulaganja. Ulaganje vremena se mora svakako očekivati. Affiliate marketing nije, barem u početku, pasivan prihod i treba se njime baviti. Nešto je optimističnije sa finansijskim ulaganjima. Ako u početku ne planirate delegirati sadržaj ili kreiranje web stranice na eksterne saradnike, finansijski troškovi će biti minimalni.

Ako je i vama najveća briga nedovoljno iskustva (koje se ne može steći drugačije nego kroz praksu), pripremite se barem teoretski. Proučite sve dostupne materijale, knjige iz Dognet.store posetite webinare i pitajte iskusnije na internet forumima ili Facebook grupama.

 

Da li ste imali iskustva u izradi web stranica?

Mnogima od vas će sigurno biti drago što većina izdavača pre nego što je počela da kreira affiliate stranice imala je nikakvo ili minimalno iskustvo u izradi web stranica. Verujem da je ovo za mnoge od vas nešto zbog čega još niste ušli u takav poduhvat. Ali, kao što vidite, iskustvo se može steći „usput“, a većina izdavača je počela isto tako sa minimalnim iskustvom.

Iskustvo sa izradom web stranica

 

Koja je najveća korist od affiliate marketinga za život?

U sledećem pitanju, učesnici ankete su mogli birati između nekoliko opcija, a mi smo ih pitali koja je najveća korist od affiliate marketinga za njihove živote. Definitivno najčešće su izdavači kliknuli na Novo iskustvo – do 71 %. Slično, oko 40 % do 45 % često je kliknulo na opcije Radim šta volim, Sloboda i, naravno, Novac.

Najveća korist od affiliate projekta

 

Motivacija direktno od iskusnih izdavača za kraj

I na kraju, samo nekoliko saveta u originalnoj verziji od samih izdavača. Ovo su saveti koje bi danas preneli na neku mlađu verziju sebe, i koji će zasigurno da vas motivišu.

  • „Nemoj da odlažeš i počni sada“
  • „Mora da se poradi na ovome, da se isproba više web stranica i prouči što više materijala“
  • „Kopiraj uspešne“
  • „Ne doteruj večito lepotu, već uspi novi sadržaj“
  • „Budi uporan“
  • „Ne oklevaj, upadni pod bilo kojim okolnostima“
  • „Ne boj se da nešto i rizikuješ i investiraj u projekat“
  • „Ne ustručavaj se da zatražiš pomoć, proširi stranicu postepeno i, ako možeš, dobro planiraj“
  • “Radi 2 projekta paralelno, ne više. Izbegavaj jako konkurentne teme, kao što su finansije. Fokusiraj se na usku nišu, ali sa potencijalom za horizontalni rast“
  • „Ne plaši se i počni odmah. Ovo nije nuklearna nauka. Sve ćeš da naučiš postepeno.”
  • “1. Fokusiraj se na jednu temu/segment 2. Nemoj da zanemariš SEO 3. Uzimaj informacije / prihvati dobar savet 4. Imaj strpljenja „
  • “Paid traffic is good trafiic”
  • „Pravi samo smislene članke za ljude, a ne za pretraživače“
  • „Fokus na članke o proizvodima“
  • „Ne plaši se ničega, ne fermaj hejtove i malodušnosti, i budi strpljiv. Ne želi rezultate odmah.“
  • „Počni prosto gde god, iako projekat nije savršen. Nijedan projekat nije bio savršen na početku!”
  • „Počni ranije i uloži u to više vremena“
  • „Najpre počni da učiš kako se prave stranice i uređuju fotografije“
  • „Nemoj stalno da razmišljaš o tehničkom rešenju, bolje je da izbaciš barem *nešto*. 🙂 ”
  • „Posveti ovome vreme svakodnevno, upornost, redovno objavljivanje.“
  • „Komuniciraj više, umreži se, budi aktivan u zajednici, nemoj se plašiti da pitaš.“
  • “Pre svega treba početi. Nemoj čekati da sve bude savršeno spremno. Prosto počni. I izdrži. Pogotovo na web stranici gde je organski promet osnov. Ovo je trka na duge staze. Zato ne odustaj i istraj.“
  • „Ne skači sa jedne teme na drugu. Pažljivo odaberi svoju nišu i drži se toga.”
  • „Počni, probaj i na greškama, uči“
  • „Počni ranije, radi više, ne plaši se ulaganja, provodi na tome najmanje 2 sata dnevno, isprobaj nove kampanje, upri kako treba“
  • „I juče je bilo kasno, ne boj se da rizikuješ i kreni u to.“
  • „Probaj i videćeš – u najgorem slučaju neće ići. I najvažnije: originalan sadržaj jako pomaže.”
  • “Pogledaj video zapise, pročitaj knjige o Affiliate-u. Kad shvatiš o čemu se radi, odaberi temu, registruj domen, pokreni web hosting i WordPress i počni da kreiraš željeni sadržaj što je pre moguće. Postepeno, kako posetioci počnu da dolaze, počni da unovčavaš stranicu. I nastavi da učiš o SEO i PPC i Web analitici, i nikada ne prestani. Nemoj da te obeshrabri čekanje na konverzije i nastavi sa dodavanjem kvalitetnog sadržaja. 🙂 ”

Ako biste trebali uzeti barem nešto iz ove ankete, neka to budu najčešći ponovljeni saveti izdavača upućeni njihovim mlađim verzijama – počni sada i ne odlaži, obrazuj se, budi strpljiv i ne odustaj kod prvog neuspeha. 

Smo tu za vas na hello@dognet.com

Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

Više članaka koji bi Vas mogli zanimati

Koje su kampanje dostupne u našoj mreži?